Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

onsdag 29 april 2015

Kraschad

Inte att förvånas över, jag är i en krasch efter flytt och allt.
Det jobbigaste just nu är att magen också kraschat. Den har vart orolig ett par veckor och häromdagen la den av helt. Kunde inte somna pga smärta, illamående och uppblåsthet och har inte kunnat äta ordentligt sen dess. Har testat alla husmorsknep som finns, orkar inte ta mig till vården för att få dropp ett dygn och sen bli hemskickad (som vanligt) för det är när jag försöker äta igen som magen sparkar bakut på nytt. Små milda mål går. Imorse blev det en halv banan, en lätt rostad ljus brödskiva och en kopp rött te. Igår satt jag med en termos kamomillte och en flaska sportdryck. Försökte äta ett par potatisar till middag igår, en gick bra, en till en halvtimme/timme senare gick inte bra. :-( Ska snart göra dagens nya sportdryck (hade en halv flaska kvar sen igår).

Så matbrist gör ju mig såklart ännu mer matt och trött men glädjs över att trädgården blir fin, utan så mycket hjälp från mig. Vill gå ut och hugga i, gräva och känna hur musklerna jobbar. Kommer ihåg den känslan från när jag var frisk, och instinktivt är det det som jag vill. Tänker ett steg längre och inser att mina armar är matta och ömma, kan knappt stå på benen och kan absolut inte skyffla jord. Blä!

Nästa vecka hoppas jag vara bättre. Då kommer först två personer från socialtjänsten och ska se om de kan hjälpa mig med allt jag behöver. Tex allt jag måste ansöka om osv. De kommer hem till mig på måndag. På onsdag ska jag till läkaren på vårdcentralen här första gången och på fredag ska jag till Sahlgrenska för tipptest. Puh. Har tretusen saker jag måste ta tag i men har lagt dem på hyllan tills efter soc varit här, hoppas de kan göra det åt mig!

4 kommentarer:

  1. Å, stackare, magkrasch ovanpå allt... Hoppas den lugnar sig så du kan njuta av trädgården. Och hoppas du får bra hjälp fr soc. Låter spännande med tilt-testet, berätta gärna hur det gått sen. Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, har skrivit om testet nu! :) Kramar <3

      Radera
  2. Fy vad jobbigt, hopas magen lugnar sig snart så att kroppen kan återhämta sig lite snabbare. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den är lite bråkig fortfarande, men bättre än förra veckan iallafall! Kram

      Radera