Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

tisdag 2 december 2014

Förkylning deluxe

Jo det blir ju så när man är sjuk till att börja med... allt extra blir extra extra! Plusmeny liksom. Så hög feber (har ingen termometer men kunde ju känna det) och förkylningsafte som växt ihop och blivit gigantisk. Blä! Blev en tripp till aleris i torsdags och sahlgrenska akuten i lördags (Alerisdoktorn var helt värdelös). Båda tog herpesprover och båda höll med om att det var osannolikt när jag det var afte för ett år sedan och inte herpes, men så stor afte!? Fick iallafall massa smärtstillande på akuten till slut, och kom in rätt fort (fort?! Sa sambon. Vi var ju där i timmar!) "tack vare" hög sänka. MEn gör nåt bra iallafall ;)
Börjar bli bättre men satan så ont det gör!
Måste förbereda för mitt planerade läkarbesök på torsdag, allt jag ska be om, vad ska jag be om... Skicka in blanketter för riksfärdtjänst,speciella behov... blabla, heltidsjobb att vara sjuk! -.-

Fick godkänt aktivitetsersättning OCH bostadstillägg OCH speciellt bostadstillägg som jag inte ens ansökt om pga låg inkomst. Vi är alltså så fattiga att tom FK tycker synd om oss! ;) Hade hamnat under fattigdomsgränsen annars, som om vi inte varit där läänge :P Van liksom, men Gud så skönt att ligga på gränsen istället för långt under! Vi känner oss som miljonärer nu, speciellt som vi ju fick 6 månaders retroaktivt. Lyckan ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar