Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

fredag 26 december 2014

Julefrid

Lugnt o skönt, hemma med sambon, marsvinen och mammas hund. Största delen av familjen i Oslo. Pappa på besök en stund på julafton innan jobbet. Fick ett hembakt chilenskt julbröd som hans sambo skickat med?! Har inte pratat med hen på typ 7 år, nu när jag är sjuk o en del andra saker skett i deras liv går det sakta mot vapenvila. Julefrid.

Vaknade imorse, helt förstörd. Denna lugna, sköna jul har sugit musten ur mig, hur vet jag inte. Och det är bara annandag...
Orkar inte ens tvätta mig. Skitsjukdom.

4 kommentarer:

  1. Önskar jag kunde göra något för att hjälpa dig och Linda..
    Det är så jobbigt att stå vid sidan och inte kunna göra något för att ni ska må bättre.
    Kan bara skicka en varm kram, och det hjälper ju inte mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kramar hjälper alltid! Kanske inte mot sjukdomar men för hjärtat 😉
      Kramar

      Radera
  2. Kanske detta kan hjälpa:

    Jag har levt med kronisk värk länge, min vändpunkt kom för några månader sedan, är idag näst intill smärtfri, en helt galen känsla :)

    Metoden beskrivs av doktor John e sarno i hans bok “Healing back pain”. (obs inte bara rygg smärta)
    Testa googla "Fibromyalgi John e Sarno"

    Jag var extremt skeptisk till denna bok och dess metoder, men jag gav det en chans….är så sjukt tacksam för det.

    Mitt tips till dig, låna eller skaffa boken..finns som ljudbok på bokus, cdon elr dyl. Själv fixade jag den via appstore/itunes.

    Ge denna bok en ärlig chans, jag tror inte du kommer att ångra dig om du gör det.
    Om du skaffar den försök och läs/lyssna delar utav den varje dag och tänk/reflektera noga på vad han säger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset.
      Kanske det kan hjälpa mot smärtan men tyvärr är ju både ME och fibromyalgi mer komplext än så.
      Kul att du hittat något som hjälpt dig!

      Radera