Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

torsdag 8 januari 2015

Inlägget som bloggaren glömde

8/1-2015
Har haft mycket känns det som. Eller vart extra utmattad av vårt lugna jul-och nyårsfirande? För mycket socker? Efterverkningarna av antibiotika/bakterier etc? Ett eller annat men året har inte direkt börjat på topp.

Har nu haft två, för mig, hektiska dagar. Igår var sambon och jag på hagabadet och använde upp presentkort jag fick förra året. Fick bla en helt ljuvlig ansiktsmassage, bra för en som gnisslat tänderna hela livet. (Tar sån tid att skriva när en skriver fel ord hela tiden. Skulle vara helt obegripligt om jag inte kom på mig själv. Som nån konstig autocorrect eller nåt!)

Idag var jag hos neurologen och fick provsvar från lumbal punktionen. Såklart var alla bra, tom autoimmunitet i centrala nervsystemet (fattar ju typ hälften av vad hon säger och glömmer bort andra halvan. Har med föräldrarna och ska be om journaler etc.). Positivt var ett prov på antikroppar men de var nya 2-3 månader, och vidare tester visade inte på neuroborrelios. Plus, såklart, att 2-3 månader gammalt virus inte kan förklara 5 års sjukdom.

16/1-2015
Somnade visst ifrån detta... och sen hände annat.
Vi fick lägenhet till exempel. Är så glad. Skrev kontrakt igår och ska flytta in 1 april. Uteplats i sydvästläge. Egen ingång. Ska börja ansöka om anpassning och annat för Halland nu då. Färdtjänst och så. Glädjer mig till att bli Varbergare igen.

För att återgå till neurologen har jag fått kallelse till en neuropsykiatriker (eller nåt sånt) som ska testa mina kognitiva förmågor. Minne, koncentration etc. Spännande. 4 februari ska jag dit. Sen en dryg vecka senare till neurologen igen. Hon är fantastisk. Lyssnar, tar till sig, funderar på vad hon kan göra härnäst, kollar upp saker. Önskar alla läkare var mer som henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar