Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

torsdag 24 oktober 2013

Sprutor och dofter

Mitt skov är tack och lov över för denna gången, och nu har jag dels tagit ett allergitest som visade att jag inte är allergisk men sköterskan så att jag mest sannolikt har doftöverkänslighet så min kropp reagerar på parfym, rök och pollen på samma sätt som om jag vore allergisk. Men allergimedicin hjälper inte. Score! ;)
Sen har jag dessutom varit tillbaks på vårdcentralen och lärt mig att ta sprutor själv. Rätt spännande faktiskt, inte så läskigt som jag trodde. Vanan att få sprutor satt i sen i våras så jag visste att det inte skulle göra ont mer än det första lilla sticket genom huden, men jag visste inte hur det skulle kännas att köra in nålen i låret, skulle det vara motstånd eller så, men den gled in så lätt så, inga problem. Och jag känner mig faktiskt lite piggare och mer fokuserad så jag faktiskt kan koncentrera mig lite på att läsa kurslitteraturen :) så nu ska jag få utskrivet nålar och kanyler och sen kan jag sitta hemma och sticka mig så mycket jag vill! ;) Dvs så mycket som dr morfinplåster ordinerat, alltså 1ggr/veckan 4 veckor och därefter 1ggr/månad. Håller tummarna för att det piggar upp mig mer och mer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar