Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

torsdag 3 april 2014

Utflykt

Nu har jag fått min rullstol så var ute vid Delsjön med pappa idag. Fikade på Bertilssons uteservering. Frisk luft och sol :) :) :)

Var alltså hos nya läkaren i förrgår. Hon var bra. Ifrågasatte inte. Lyssnade. Ställde relevanta frågor. Skriver intyg/remisser när hon har tid att skriva bra.

Var supertrött när jag kom hem. Såklart. Anspänningen. Var så nervös innan, satt och skakade av nervositet i väntrummet. Visste ju inte om hon skulle vara bra eller om jag skulle bli nedtryckt igen. Och så var vi inne hos doktorn en timme och jag fick koncentrera mig, skulle försöka få fram mitt budskap så bra som möjligt. Formulera mig. Inte glömma något viktigt. Få henne att förstå min situation så gott som möjligt.

Sen en stund hos arbetsterapeuten och få rullen. Den är ju manuell så jag döpte den till Manuel. Japp, jag döper mina saker. Dammsugarroboten heter Dusty. Torktumlaren Torkel. (For English readers, as translation won't get that -> Torkel is a name, tork(a) is dry)

Var helt slut när jag kom hem. Visste att om jag satte mig skulle jag inte komma upp så fixade en macka och kaffe med d-ribose för att försöka förhindra en storkrasch. Sen låg jag i dvala på soffan resten av dagen. Igår; stel, ont, trött. Men ändå städade jag och grejade?! Idiot. Alltså lika trött, stel och ont idag. Men skulle ut med pappa på promenad och ville inte ställa in. Glad att jag inte gjorde. Var härligt att sitta ute i solen :)
Nu är jag trött igen. Ätit massa Toblerone på soffan ;)

Ska vila hela helgen. (Utom att städa för mig och marsvinen)
Sen på måndag är det full rulle igen med hundpromenad med Linnéa och Flip och hemmapremiär på Ullevi med pappa på kvällen. Sen en vecka av vila igen ^^
Man får bra och billiga fotbollsbiljetter som rullstolsburen! Sjukdomsvinst! Haha.

1 kommentar:

  1. Va skönt! Ja, tänk att man namnsätter saker? Jag har inte namnsatt så mycket än, men får jag en elscooter så blir det min Toruk Makto, haha!

    SvaraRadera