Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

tisdag 7 oktober 2014

För mycket på en dag

Helt slut. Kan inte göra mycket, varför jag bloggar istället för att sova när twitter eller patiens gör mig illamående är bara för att sambon sa att han skulle komma och lägga sig "om fem minuter" så jag väntar på honom. Fem minuter har säkert redan gått.
Känner inte så mycket kroppsligt än men yr och illamående. Väck i huvudet. Kroppsligt bara några förkylningssymtom, ont o slemmig hals, huvudvärk, rinnande näsa. Vad har jag nu gjort undrar ni? Jo, efter ett svårt uppvaknande vid 11, då ögonen inte ville hålla sig öppna, frukost och vila, tog jag ett bad och var tvungen att tvätta håret. Hade inte gjort det om det inte var för att hårbottnen kliade och var öm. Så, var tvungen att tvätta håret, trots andfåddhet, trötthet och smärta. Sen bråkade de små lurvtussarna, de har hållt på några dagar och vart på varann. Eller rättare sagt, den dominerande är på den andra. Så jag orkade inte lyssna på dem längre, plus rädslan att de skulle börja bråka ordentligt som i våras, och tog ut dem för lite golvtid, miljöombyte, springa av sig. Men det hjälpte inte så det var bara att städa buren och spraya lätt med vinägervatten och sen bada marsvinen. Med efterföljande torkning. Dumt med allt på samma dag.

Imorgon får jag besök av en väninna och på torsdag eller fredag av pappa. Hmm, hoppas jag inte behöver avboka en eller båda. Speciellt inte väninnan för vi har avbokat varandra i över en månad och nästa vecka är hon bortrest så då går den veckan bort också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar