Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

söndag 22 september 2013

Tillbaks till vardagen

Nu har jag varit i Sverige en månad. Det känns som om Sverige förgiftar mig, stöter bort mig med all sin kraft. Kylan och fukten gör mina smärtor värre, har blivit extremt känslig mot gräs och pollen, känslig mot all parfym, min hud sticks och kliar, jag kan inte bada eller duscha länge, inte använda något parfymerat...

Ingen bra början på hösten men vi ska väl försöka reda ut det! Ska på allergitest och ev andningstest, lära mig ta B12-injektioner själv, till arbetsterapeut och förhoppningsvis få stöd (för hand-och fotleder, rygg och knän). Både min läkare på kliniken och på vårdcentralen har slutat så har nya och är inte nöjd med den ena (kan få ett eget blogginlägg om varför. Knarklangare kort sagt) så ska byta, efter jag har fått det jag behöver primärt.
Och det är bara den delen av mitt liv, har redan haft första tentan för terminen i torsdags och nästa kommer om 3 veckor. Gött!

Denna veckan kommer bli tuff, mycket föreläsningar.  Men imorgon ska pappa och jag se IFK spöa AIK på Gamla Ullevi. Har grymma platser, så pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar