Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

måndag 30 september 2013

Träningsvärk och fibrovärk

Tvivlar på att mina fingerleder har träningsvärk men en del av det onda idag är från yogan igår. Jag uppskattar träningsvärk så mycket, den är annorlunda från fibrovärken och betyder att man gjort någonting :) Och dessutom att man varit/är frisk nog att träna! (Även om träningen är yoga och det blir mycket vila i barnets position.)
Jag ska försöka uppskatta att jag är frisk nog att känna smärtan från fibron, det betyder ju att jag har känsel. Jag kan gå, jag kan leva hyfsat normalt, om än med konstant smärta och trötthet. Men jag har mat på bordet och tak över huvudet, och även om svensk välfärd nedmonteras så finns den ett tag till iallafall. Jag behöver inte jobba från soluppgång till solnedgång, jag behöver inte vara rädd att dö på grund av otillräcklig (ingen) sjukvård, osv osv. Vi har det ändå väldigt bra här uppe i norr och en himla tur att man föddes här och inte på en soptipp eller ett risfält där man får börja jobba så fort man lärt sig gå!

Men självklart förbannar jag fibron och nedskärningar och att jag har ont, jag är inte mer än människa. Men jag är också tacksam för det jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar