Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

tisdag 7 januari 2014

Du vet att du har ME när...

Du svettas av att måla tånaglarna på EN fot och sen tar dig upp ur badet för att det är för jobbigt. Alltså, rent fysiskt jobbigt att ta ett bad, orkar inte hålla mig uppe i badet. Visste inte att man ens använde muskler till det innan jag fick ME, nu är det rena magträningen. Har på riktigt träningsvärk i magen efter ett kort bad.
Har tydligen med långsamma mitokondrier att göra... Därför man får mjölksyra av att hälla upp en kopp kaffe. Fast jag kunde ju inte göra det i fredags utan fick lämna över till nån annan. Score. Har aldrig varit så här dålig förr men jag har sagt det hela hösten känns det som. Har så ont och är så trött hela tiden. Sängen och soffan är mitt liv. Även pyttelite hushållsarbete gör mig sämre.
Vet inte hur jag ska klara att åka till Spanien om ett par veckor, men jag kanske är bättre då. Troligt...
Skulle ringa arbetsterapeut idag men klarade inte att ta steget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar