Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

söndag 2 mars 2014

Middag och migrän

Jag: Vad vill du ha till middag?
Sambon: Hmm, hamburgare kanske?
J: Ok... Åh, kan du göra cheesy chips också?!
S: Så... du menade alltså att jag skulle laga maten?
J: Eh, jaa. Jag kan inte riktigt idag. Jag kan försöka imorgon.

Paus

J: Jag kan laga köttbullar och spagetti?
S: Haha

Haft migrän idag, kom med synbortfall när jag gjorde smoothies till frukost. Sjukt jobbigt. Sov i mörkt, tyst rum med öppet fönster några timmar sen var det lite bättre så jag klarade att komma upp. Sambon fixade en macka åt mig. ♥
Frågade om råd i en ME-Facebook-grupp men de flesta använder mediciner jag inte har hemma. En tipsade om att spola huvudet i kallt vatten, satan vad ont det gjorde! Googlade och provade Omega 3 mot smärtan för det skulle hjälpa blodkärlen. Höll på att spy av linfröoljan men det hjälpte faktiskt en aning. Och färsk ingefära mot illamåendet, så jag rev ner lite i hett vatten och drack som ett te och det hjälpte lite det med. Så länge jag inte rör mig eller sitter för länge och tittar på en skärm... Dags att pausa nu med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar