Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

lördag 15 mars 2014

Vårlördag

Trots att vädret busar (eller kanske på grund av, typiskt vårväder) så har jag mycket vårkänslor och vill såklart göra massor! Fixa vårfint hemma, sitta ute i solen, åka hem till mamma och gå på långpromenad vid havet med hunden... och fixa mig. Färga håret, shoppa, ta en fika i solen med syrran. Men det går inte. Det hade varit en rätt normal lördag annars? Kanske bortsett från hem till mamma eftersom att hon bor 8 mil bort. Men resten hade man nog klämt in på en lördag innan. Städa på förmiddagen, slinga håret, åka in till stan. Men inte nu. Nu är det lika oöverstigligt som Mount Everest för mig.

Har trots allt gjort en himla massa med ME-mått mätt. Städade marsvinsburen, klippte klorna på marsvinen och sen putsade jag äntligen det förbannade köksfönstret. Var både fågelskit och gamla spyrester från när grannarna ovanför hade fest för ett tag sen. Hade mammas kärcher som suger upp vattnet när man putsar. Blev ändå svimfärdig. Låg på soffan medan det flimrade för ögonen på mig. Man hade ju kunnat tro att jag stoppade där. Soffläge resten av dagen, kroppen sa ju tydligt stopp! Men nej. Vilade lite på sängen med sen när sambon hade kommit hem så fixade vi äntligen plattorna på balkongen. Vi började i höstas men köpte inte tillräckligt många träplattor på Ikea. Sen la vi det på is under vintern. Dumt. För ikea ändrade sina plattor så de vi köpte i höstas och de vi köpte nu har inte samma ihopsättningssystem. Tack ikea. Men nu har sambon sågat och jag pusslat så nu är balkongen rätt fin. Roligare än betonggolvet. Ska olja in bord och stolar och de gamla plattorna när jag får tillfälle med. Så blir det nog stiligt ;) Skönt att få ordning där iallafall.

Nu dricker jag ett glas vin och har funderat på om jag ska ta ett bad eller ej i typ... hela dan. Men men.
Önska mig lycka till med kraschen. Ser fortfarande lite suddigt, bådar inte gott... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar