Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

lördag 1 mars 2014

Ålderskris

Har varit lite mycket det senaste, moment 22 för bloggen. När jag faktiskt har något att skriva om så orkar jag inte...

Fyllde 25 förra veckan. Lite ångest över det, för det var ju inte så här det skulle vara! När jag fyllde 25 skulle jag ju vara fräsch, snygg, energisk och - vad heter det på svenska? - accomplished. Plugga juridik, vara smart och levande. Inte ligga hemma i soffan som en zombie. Nåt skal av mig själv som jag nästan inte känner igen. Jag försöker hålla fast vid mig själv men det är svårt. Speciellt vid märkbara förändringar.
Arbetsterapeuten var här i måndags, så tydligt hur dålig jag är när jag var tvungen att berätta i detalj för henne... Har ju längtat efter hjälpmedel men det är ju ångestfyllt. Symboler för min sjukdom. Har fått en bräda till badkaret så jag kan sitta och duscha, ska få en arbetsstol till köket när de får in en (de var slut) och ska få rullstol 1 april när jag varit hos doktorn och fått ett intyg. Men hon har alltså redan beställt den så jag ska slippa vänta ♥
Hoppas på att så småningom få en elrullstol. Vill kunna komma ut på egen hand utan nån som kör mig. Så kan jag och mormor ha rullstolsrace i sommar ;) (Hon har MS)

Vill sova lite till men börjar ge upp. Vart uppe sen 6.30.

Fina L kommer och hälsar på idag. Vi ska fika och gosa med marsvinen. Första vännen på besök sen jag blev sjukskriven. Glädjer mig till lite tjejsnack :) Sambon bestämde sig för att dra till gymmet när hon ska komma, han är så social ;) Precis som jag, jag gillar inte folk, bara några få ;)
H kommer om ett par veckor, efter tentan. Glad att jag slipper tentaplugga iallafall. Fast jag hade velat, om min hjärna hade funkat...

3 kommentarer:

  1. Att bli 25 år ja.. Det är ju meningen att man ska leva livet och inte bara låta det passera. Det är inte lätt. Men kanske att man någon dag får möjlighet att ta igen den tid man missar.

    Får jag fråga en sak angående rullstol? Räcker det med ett intyg från läkare eller krävs det massor av annat "arbete" för att det ska gå igenom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag har förstått det räcker det med ett läkarintyg här i vg region. I tex Halland är det arbetsterapeuten som avgör baserat på behov, så det beror alltså på vilket län du bor i.
      Det har dock inte varit jättelätt att få ett intyg pga inkompetenta läkare som tycker att jag lika gärna kan ligga inne på soffan resten av livet. Men nu har jag bytt till en läkare som jag har hört ska vara sympatisk och har som sagt redan arbetsterapeuten på mdin sida :)

      Radera
    2. Okej, men då vet jag lite mer hur det kan gå till. Tack så mycket. Och hoppas det går vägen för dig!

      Radera