Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

måndag 23 juni 2014

Avslag

Fick avslag på omprövning av sjukpenning dec-juni. Alltså under läsåret på universitetet. Försäkringskassan är inte kloka och har tydligen extremt dålig läsförståelse. Väldigt ledsen och uppgiven och extremt trött. Har sjukt ont i kroppen och är utmattad. Jag behöver rullstol men i läkarintyget har läkaren skrivit "går själv" och sen hänvisat till en annan ruta för längre förklaring. Då har fk bara sett "går själv" vilket inte ens är korrekt eftersom jag går med hjälp av käpp korta sträckor. Hos läkaren gick jag med käpp. Vad ska man göra för att de ska förstå. Hur ska man göra för att läkarna ska skriva "rätt"? Hon har ju gett mer utförlig förklaring men det spelar tydligen ingen roll... Sen hänvisar de också till mina gamla sjukintyg, de första jag fick som gjorde att jag fick avslag eftersom de var bristfälliga. Jag omprövade ju med nytt intyg pga att de gamla inte var bra nog, varför hänvisa till dem då? Jag fattar inte och är uppgiven. Förvaltningsrätten visst, men hur ska jag orka det? Måste skriva överklagan, det klarar jag inte. Kontakta jurist, vem finns i gbg? Har hört om Ward och Söderlund, var är de? Jag klarar inte detta själv behöver nån kunnig som gör det åt mig :( Fan också. Önskar alla idioter på fk svår ME sen kan de ju jobba. Se hur lätt det är när jag inte ens kan ta mig upp ur soffan.

1 kommentar:

  1. Åh så tungt! :-( Det borde inte vara relevant om du kan gå eller inte. Det finns ju väldigt många allvarliga sjukdomar som innebär svår utmattning utan att patienten för den skull saknar förmåga att gå!
    Jag hoppas du får hjälp av någon som kan detta. Styrkekram

    SvaraRadera