Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

måndag 23 juni 2014

Sjuk juriststudent söker jurist! Eller bara hjälp från vem som helst...

Om man anlitar jurist för överklagan av avslag... Vem är bäst? Har hört om Erik Ward och Göran Söderlund, båda fd fk-jurister. Nån skillnad på dem? Tar de emot från hela landet, dvs man har bara mailkontakt? Eller behöver jag hitta nån i Göteborg? Mamma tycker att jag ska be min morfar om hjälp. Han är pensionerad läkare, och har haft mycket kontakt med FK, dels professionellt då han jobbat för FK (slutade dock när de nekade ersättning till en mamma med ett barn med diabetes) och dels privat eftersom min mormor har MS. Billigare, visst men undrar om W eller S är "säkrare kort" då deras namn är kända för FK och de åtnjuter viss respekt... suck. Jag orkar inte bråka med FK men jag måste. Inte bara för mig men för alla andra unga sjuka. Inte för att det verkar som att FK bryr sig det minsta om prejudikat... känner mig så uppgiven nu. De lyssnar ju inte! Min syster sa att hon ska doppa dem i honung och stoppa i en myrstack. Jag önskar dem svår ME så får de se själva hur lätt det är...
Vill att någon ska ta över och överklaga åt mig. Och ansöka om aktivitetsersättning 15/7. Mitt tillstånd är så fruktansvärt dåligt nu dessutom. Klarar inte mycket alls. Har väldigt ont. Vilar mycket men sover bara på natten, på dagen ligger jag i dvala. Utmattad av allt.

2 kommentarer:

  1. Lasse Kronfjäll23 juni 2014 kl. 20:04

    Ta Erik Ward, han är billigast av de bästa. Med all respekt för din morfar, men han lär knappast ha samma koll på den rättsliga biten som Ward har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, ungefär det jag sa till mamma om morfar men... hon är en envis kvinna ;-)

      Radera