Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

söndag 15 juni 2014

Skönhetssömn

Skulle jag sova lika mycket som jag vill skulle jag sova större delen av dygnet. Som en lejonhane typ. Låt sambon fixa mat, jag käkar, har lite sex och somnar om. Lejonhanar. De har fattat grejen. De har ett bra ME-liv. Ligger och chillar i solen och sover hela dagarna. Smarta djur.

Jag hatar att vakna för tidigt. När jag fortfarande är yr av trötthet. Men somna om är ju helt omöjligt! Blä! Idag blir ju inte saken bättre av att jag för en gångs skull gjorde nåt kul igår och somnade kl 2 inatt. Och är dessutom lite bakis. Hade kul igår men MEn blev utbränd.

Min sambo skulle vara borta hela dagen och kolla på fotboll med bla min systers pojkvän. Så jag och syrran bestämde oss för att ses, dricka massa vin och äta gott. Vid fint väder, och det var det, gå ut och lägga oss på gräset utanför. Tog med marsvinen i en utehage och när vi legat i kanske 20 minuter utbröt kaos. Barn i kvarteret såg oss. Och kom fram för att kolla på marsvinen, klappa marsvinen. Marsvinen blev asrädda och gömde sig i sitt hus. Barnen stannade. Typ 10 ungar där hela tiden, mellan 3 till 10 år... geez. Försökte få dem att gå några gånger för "marsvinen" behövde lugn och ro. Deras "en stund" var betydligt kortare än vad vi menade. Så de kom tillbaks inom typ 3 minuter varje gång. Sen, efter typ 2 timmar, sitter min syster i buren med 5 kids och helt plötsligt är vi totalt omringade av en folkmassa med massa ungar. En av "våra" ungar hade väl berättat om marsvinen så hela jävla gården kom för att kolla. Då fick vi nog, syrran tog in marsvinen och då gick de flesta. Ett par stannade kvar, några till kom tillbaks för att prata med oss. Sen hjälpte de oss bära in allt och hängde med in i lägenheten. Syrran tog kort på mig med 6 grannungar. 3 av dem (syskon) bor en våning upp. Sa till deras mamma som kom för att hämta hem dem att hon kan knacka på om de tjatar för mycket om marsvinen. Min sambo "om det händer går jag på promenad, jag hatar barn". Jag, "men de här var söta!". Det var de. Och hjälpsamma. Men fortfarande barn. Pratar HELA tiden, ställer tusen frågor och det är aldrig tyst! Min hjärna = bränd. Oh my god. Vem behöver skaffa egna kids liksom... man kan få en lagom dos närhelst man behöver!

Sen fortsatte ju kvällen. Vi åt asgod laxcheesecake som syrran gjort. Drack vin. Pojkvännerna kom för att titta på VM-fotbollen hemma. Vi drack mojitos. Sen blev jag supertrött, gjorde mig klar för sängen och drack vatten. Låg i sängen o pratade med syrran tills de drog hem.

Nu. Död. Inte så bakfull, men trött, åh så trött. Behöver sova mer, men sen kl 8 har sömnen stuckit iväg. Elak sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar