Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

onsdag 11 december 2013

Läkarbesök och sjukskrivning

Japp, det summerar väl det hela rätt bra. Var hos en läkare som visste vad me är och det är ju bra. Så nu är jag sjukskriven fram tills sommaren. Är både lättad och lite ledsen över det. Väldigt skönt att slippa stressa över skolan men samtidigt är det ju ett nederlag i kampen mot att låta sjukdomarna ta över mitt liv.
Doktorn hade väldigt bestämda åsikter. Det här att inte skriva ut smärtstillande pga att man är ung så man inte ska bli beroende är idioti enligt mig, man kan ju skriva ut lite grann bara? Så att jag kan andas de värsta dagarna iallafall. Men men. Det löser väl sig. Och LDN hade han inte hört talas om och skrattade bara åt, dumt. Man kan ju undersöka det liksom. Säga, jag ska kolla upp det eller läsa på. Doktorer alltså, de får sån jävla hybris, vad är problemet? Varför tror de att de är de enda i världen som vet nåt, och de vet allt? Och har inget behov av ny kunskap.
Blir så less!
En dag i taget.
Nu är det dags för ett bad och sen tidigt i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar