Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

tisdag 10 december 2013

Smärtstillande

Två timmar sen jag tog dem men har fortfarande lika ont. Vart vaken i tre timmar, så det är ju tre timmar av denna  dagen avklarade... Undrar om marijuana hade funkat som medicin för fibro och me? Ta bort illamående och smärta, så guld det hade varit! Klarar ju ändå inte att göra nåt vettigt, ligger på soffan och försöker att tänka på annat än min kropp. Spelar spel på ipaden, men det blev för jobbigt. Tänkte sätta på nån tv-serie att slötitta på men orkar inte ens det. Ska nog försöka sova en stund, smärtan brukar bli lite bättre på eftermiddagen. En tupplur för att samla energi till att ta en dusch? Vilket jävla liv.
När jag var deprimerad i tonåren och fick fylla i massa formulär så fanns det som alternativ att inte orka ta en dusch, och jag fattade inte vad de menade. Bara för att jag var deprimerad ville jag väl inte vara ohygienisk? Men nu. En dusch går vissa dagar bra, för det mesta ok och får vila efter och ibland, som idag, är det världens ansträngning. Sitta i badkaret och duscha? Ta ett bad såna här dagar är också för ansträngande, man måste ju hålla näsan ovanför vattenytan. Har aldrig tänkt på att det kräver styrka och energi, man ligger ju ner och slappnar av. Men senast när jag var så här väck och försökte så fick jag träningsvärk i magen. How to get a six pack with me. Top tip. L o l. Orka.
För tungt att hålla mobilen nu, så det var min uppdatering för stunden.
Ha en fin dag i dimman (bokstavligt, här är jättedimmigt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar