Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

fredag 22 augusti 2014

Omtumlande dag

Var tvungen att gå upp tidigt (för mig) så nu lär jag behöva sova snart. Vaknade såklart av mig själv en halvtimme innan klockan ringde, brukar ju vakna tidigt för att somna om en timme senare, men det kunde jag ju inte idag.
Var hos kardiologen, mamma o styvpappa körde mig dit. EKG:t var bra, blodtryck bra, låter bra, ska få kallelse till ultraljud. Gick rätt fort, vilket var skönt. Tog en fika efteråt och sen bjöd gullföräldrarna på en shoppingrunda på ica maxi och pizza :)

När vi var på ica ringde ett privat nummer, jag tänkte sarkastiskt att "åh, det kanske är Varbergs Bostad" men trodde det skulle vara nån läkare eller nåt sånt. Försäkringskassan kanske... SÅ VAR DET VARBERGS BOSTAD!!! Vi fick lägenheten vi ville ha, som vi var nr 3 i kö till! :D Sen började bostadskillen såklart noja om att vi inte har någon inkomst just nu, fast jag sa att vi har borgensmän och han sa att vi måste visa att vi kan betala hyran i 6 månader framöver så jag sa att om du vill kan vi betala 6 månadshyror i förskott för vi har besparingar (sambon har, fast i Spanien). Han skulle kolla på det, ta boendereferenser, kreditupplysning och prata med kollegor. Jag sa "säg inte nej innan du pratat med oss igen". Kan man göra nåt i såna här situationer? :/ Väntar på aktivitetsersättning, men har inte fått den, sambon arbetslös... åh gud, om de erbjuder oss denna och sen tar den ifrån oss vet jag inte vad jag gör! O.o

6 kommentarer:

  1. Men ååååååå!! Ni måste ju fååå den!!! Förskott och borgensmän borde ju hjälpa!!❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaa! Eller hur! Mamma bara sa typ "Du kan inte göra nåt åt det så släpp det"... så jag ringde pappa, som jag fått nervositeten från, han förstod. Mer konstruktivt ;) Så vi ska åka ner på måndag och förklara läget öga mot öga så att säga, pappa sa att han också kunde gå i borgen... :) Så nu kan jag nog lugna mig lite! Vi MÅSTE ju få den! Trodde inte vi skulle få ett samtal om den ens men nu när vi fick det så... Nu måste jag ha den! Just den, ingen annan! ;) ♡

      Radera
  2. Hoppas hoppas ni får den nu!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas jättemycket! Vill så gärna tillbaks till Varberg nu, och ha en lägenhet med uteplats :)

      Radera
  3. Klart ni får lägenheten. Borgenärer och förskott på hyran borde räcka!! Håller tummar och tår :)..stor kram Egge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det borde räcka, jag hoppas massor! Annars är de ju heelt pantade, då stämmer jag dem för diskriminering ;)

      Radera