Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

söndag 31 augusti 2014

Personligt ombud

Läste en blogg där det stod om personligt ombud. I Göteborg är det diakonin som har hand om det och jag mailade dem igår.
Nyss kollade jag på hemsidan för färdtjänst i Göteborg då jag måste ringa dem och fråga vad som hänt med min ansökan. Insåg då hur mycket jag behöver ett personligt ombud eftersom det äntligen klickade att jag bara skickat in läkarintyg, inte själva ansökan. Det gjorde jag i maj. Vill typ dunka huvudet i väggen åt min egen dumhet men a) kan inte ta mig upp från sängen (som har gavel) b) har redan ont i huvudet så det räcker. Åhh, alltså det är ju inte konstigt att jag glömmer en blankett av de tretusen jag skickar in till alla myndigheter men ORKA! Kan någon ta hand om allt det där åt mig, NU?! Klarar verkligen inte. När ett telefonsamtal eller ifyllande av blankett kan vara hela min dagsenergi är det för mycket med alla dessa olika.

Eller fyllde jag i blanketten och skickade in? Kanske gjorde det... kanske inte. Kanske kom den bort i posten. Kanske skickade jag inte in den. Jag vet inte alls helt ärligt. Hjälp. Vill inte vara dement vid 25, tack som fan M.E.!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får personligt ombud! Det fick vi men samtidigt som Brukarstödscentrum beviljade oss hjälp (förra sommaren, slängde ut flera krokar i ren desperation)så vi tackade nej. Men dom är bra! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ♡ Hade missat att de fanns, behöver ju ett personligt ombud som kan söka personligt ombud åt mig! ;) moment 22. Får hoppas att jag får ett positivt svar. Kram

      Radera