Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

onsdag 2 juli 2014

Glömt

Två saker hänt idag.

Först fick jag en betalningspåminnelse för första gången i mitt liv. 60 kr på en räkning på 219:-, härligt. Detta pga min prenumeration av kaffekapslar där man får fakturan i paketet med kapslar. Pappersfaktura. Det får jag aldrig. Betalar alltid allt jag köper online med en gång, räkningar ligger på nätet. Så jag glömde. Tänkte på att ta ut fakturan ur paketet när det kom, men det glömde jag. Och sen tömde sambon kapslarna in i kapsellådan och tänkte nog inte alls på räkningen. Och det var bortblåst från mitt minne tills jag fick påminnelsen. Skit. Jäkla ME-hjärna.

Andra saken är att jag precis gick in på blocket och la in en annons om lägenhetsbyte. Vill ha uteplats. Bottenvåning. Kunna ta mig ut ur huset själv! Sånt kul. 125:- för två månader, får se om det ger utdelning... Nåt kul behöver hända. Har sån oro över den här fk-skiten. Fy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar