Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

onsdag 23 juli 2014

Låg punkt

Jag är lite... väck? Värmen är trevlig för jag har inte så ont men min utmattning... Har paceat och paceat i över ett halvår, gått ner i aktivitet mer och mer, men det verkar som att jag ÄNDÅ gör för mycket?! Alltså, jag gör ingenting. Antar att jag stimuleras för mycket av elektronik så måste skära ner. Tack livet. Tack myalgisk encefalomyelit. Så... jag är väl inte en happy bunny direkt.

I måndags, efter en helg av inget, kom min hittills lägsta punkt. Skrämmande låg. Vaknade. Möjligtvis för andra gången, kommer inte ihåg, men ibland vaknar jag tidigt och kan inte somna om och är vaken en halvtimme timme innan jag somnar om. Iallafall, jag vaknade,  tog upp mobilen och nån minut senare kände jag hur armarna började somna om... eller domna bort. Så jag låg platt ner med bara händerna upp, men händerna och huvudet var det enda jag kunde röra. Resten av kroppen var helt lam. Min sambo hade gjort frukost och fick komma och lyfta upp mig till sittande. Inte bara dra upp mig i armarna så jag själv sätter mig med hans hjälp, det händer ofta, men faktiskt ta mig i skuldrorna och lyfta mig. New low.

Har upptäckt att för mycket aktivitet kan vara att göra "nummer 2". Alltså. Nödvändiga funktioner kan vara för mycket. Inget jag kan reglera.

Så om bloggen blir lite tyst så vet ni varför. Kan bli tvärtom, men vi får se.

Marsvinen är på semester vid havet ;-) Deras förra ägare har dem för en sommarlovsvecka. De åkte i måndags. I helgen åker jag ner till mamma och marsvinen kommer dit så förlänger vi semestern och jag får också lite semester. Får ligga ute i mammas trädgård i skuggan. Hon ska putta mig till femte vik där det finns handikappbad (yay -.-)

Supertrött nu. Har ju bara sovit en knapp timme på eftermiddagen idag... suck. Frustrerande sjukdom det här. Vill bara vara frisk. Nu.

1 kommentar:

  1. Hemsk känsla det där, att inte kunna röra sig... Hoppas innerligt att det ska vända för dig snart, tänk bara om man visste när. Du kämpar tappert med pacing och det kommer hjälpa en vacker dag. Även om det inte känns så. Hoppas du får det fint hos mamma och vid havet ❤️

    SvaraRadera