Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

söndag 17 november 2013

Lite piggare idag

Och tecken på det är att jag faktiskt vill gå ut på en kort promenad. Och att jag inte behövde lägga mig och vila mellan duschen och påklädningen. Fast nu halvligger jag på soffan och vilar inför min lilla promenad. Sa till älsklingen att vi kunde gå på en kort promenad runt dammen och så kan han gå och handla sen. Han undrade då varför vi inte går och handlar tillsammans och jag sa att jag inte orkar, eller att jag iallafall hellre spenderar min energi på att gå runt dammen än att gå och handla. Och han säger då, nej du vill hem och diska. Och jag sa att jag ska försöka. För det känns inte rättvist att han ska göra allt, som han i princip gör, men samtidigt har jag inte ork. Hatar att enkla saker tar så mycket energi och att jag inte har ork till någonting. Sug min liksom... Ska lägga dagens energi på en liten promenad och sen förhoppningsvis disken sen blir det soffläge igen resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar