Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

torsdag 21 november 2013

Smärta och fibrodimma

Vaknade av smärtan imorse. Försökte somna om men hade så satans ont så det var lika bra att gå ut på soffan så jag inte väckte älsklingen. Tog i desperation två Alvedon och en ibuprofen men det hjälpte ju inte som vanligt.
La mig på soffan och kollade på Princess Mononoke istället. Fattade nada men så är det ju med fibrodimma. Slötitta på nåt är ju ändå aningens distraherande. Pojkvännen kom upp ett par timmar senare och undrade varför jag kollade på "Japanese cartoons". Orkade inte förklara skillnaden så jag sa bara att jag vaknade av smärtan och det är nice att titta på tecknat när man är dålig. Efter en dusch tog jag mig samman och vi gick och handlade lite, vilket ändå hjälpte stelheten i ryggen aningens, men å andra sidan förstörde knäna mer, trots knäskydd. Tenta imorgon då, stort lycka till till mig
Och förlovningsfest på lördag. Ena styvsystern ringde och frågade om jag kunde hämta henne, pojkvän och annan styvsyster en halvtimme från mammas hus på lördag. Alltså en timmes körning fram och tillbaka. Förklarade att jag har väldigt ont och fibrodimma så vill inte köra alls och tror inte de vill bli körda av mig heller när mina reflexer inte är på topp. Hon höll faktiskt med. Det roligaste är ju att detta händer typ varje gång vi ska ha familjesammankomst och det går tåg så man kan hämta dem på stationen utan problem. VI åker tåg för guds skull! Förstår inte varför de väljer att bo ute på vischan men är inte villiga att skaffa körkort eller åka kollektivt?? :S tog körkort asap när jag var yngre för att vi bodde utanför stan... 15 min med cykel, inte 20 min med bil... Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar