Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson
Visar inlägg med etikett valp. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett valp. Visa alla inlägg

söndag 14 juni 2015

Lycka

Är att ligga på soffan med en liten valp sovandes jämte dig. Om du inte tror mig, testa själv! ;)

I förmiddags såg vi blå himmel ut genom fönstret, tog på bikini och solkräm för mig, fästingspray för henne, tog med filt, kudde, vatten och leksaker ut. Marsvinen fick också följa med, och var glada åt att se att jag flyttat deras hage till nytt bete. Det var molnigt och kallt i vinden. Solen kikade fram då och då, sambon hämtade en filt till mig, sen somnade jag och valpen tills sambon kom ut och sa att det var lunch om fem minuter. Har inte kunnat dagsova på evigheter, insåg nu att det är pga mina höga smärtnivåer. Fick ju äntligen utskrivet smärtstillande, av gynekologen och fick ut det igår. Så underbart. Lyckan att vara relativt smärtfri och kunna somna istället för att ligga vaken av smärtan. Att läkare inte förstår detta är ofattbart. Läkaren vill skriva ut sömnhormon i hopp att det hjälper smärtan, nu visar det sig att det motsatta förhållandet råder.

onsdag 10 juni 2015

My baby girl

Har nu varit stolt hundmatte i en dryg vecka. Sambon som "inte brydde sig om vi skaffar hund eller ej men om det gör dig glad så..." är också helt förälskad, busar, gosar och kallar henne "My baby girl". Hon är verkligen supersöt! Enda nackdelen är ju att vi inte sover så mycket nu ;) Har tagit upp hennes lilla hundsäng till fotändan av sängen för hon gnällde så mycket när hon var på golvet. Lätt värt att bli väckt 1-2 ggr istället för 3-4! Hon är ju bara bebis och blir ledsen när hon inte får vara nära mig, alltså det är verkligen det sötaste ever! Hon brukar väcka sambon genom att bita honom i örat, haha!
Njuter så av vår valp, men det är ju klart jobbigt att behöva gå ut hela tiden. Går dock över förväntan så jag undrar när kraschen kommer. Har ju förr i såna här situationer trott att jag blivit lite bättre, men vågar inte ens hoppas... Är jätteskönt att bo på bottenvåning med egen ingång och trädgård! Är rätt lycklig, men har också varit tvungen att tjata på läkare, fixa pappersarbete osv som ju sliter nåt enormt på mig. Hoppas det löser sig snart...